lördag 16 oktober 2010

Men va fan

Tack Grenna Hamnbolag. Innan jag säger något så vet jag att det står att under tiden 1 oktober till den 30 april friskriver sig hamnbolaget från ansvar avseende bryggor och förtöjningsgods. Så står det under avtalsvillkoren. Men inte fan trodde jag att dom sliter bort en bryggbit så det inte går att komma ut till båten. ( se bild ) Jag står på bryggan där båten ligger och landbacken är längst upp i bild. Hur fan tänker man ? Jag trodde i min enfalld att man kunde komma åt sin båt så länge det inte var is i hamnen. Men inte då det var droppen som fick bägarn att rinna över. I Gränna ska jag aldrig mer ha min båt mer, man vet ju inte riktigt när bryggan tas upp. Nä jag hoppas att jag kan få en helårsplats i Hästholmen nu. Jag har redan fått min vinterplats. I morgon så kommer jag att skriva till hamnbolaget och säga upp avtalet. Man fick inte ens ett meddelande om att dom skulle ta bort bryggbiten. Tur att vi "hittade" en stege som man kunde klättra ut på. Tre båtar ligger det kvar vid samma brygga som jag låg vid. Jag önskar dom lycka till att komma över. Men skit samma nu är båten hemma och ska på service så fort det går. Sen blir det Hästholmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar