torsdag 3 juni 2010

Snart klart


Då är det bar det roliga kvar. Nu är allt nästan installerat och klart. Jag får inte riktigt ihop det med autopiloten och kartplottern. Finns det någon i vårt avlånga land som har kopplat ihop en Lowrance HDS 5M och en TMQ AP 47 så får ni gärna maila eller något.Imorgon ska jag göar det sista som att tvätta av den och städa den. Sen är det att packa i grejerna och sjösätta på lördag. Vi ska prova den för första gången i min ägo så va ska ta en liter tur på vätterns böljor och samtidigt passa på att prova riggar och spö. Detta kommer att bli så jävla bra. Hoppas bara nu att allt detta lever upp till dom förväntnigarna jag har. Jag har inte snålat någonstsans när jag har gjort detta bygge så jag hoppas verkligen att det blir bra nu.


2 kommentarer:

  1. Fy F*n vad snyggt det blev =) Hoppas du är nöjd med grejorna... Hoppas och Förmodar att vi får följa premiärturen på bloggen. Det är bara en liten sak som fattas på båten. En lavettmonterad KSP58 i fören. Det hade varit kronan på verket =)

    Sketfiske på dig broder....

    SvaraRadera
  2. Nepp inget sånt skrot på båten. Här är det bara att glassa på och fiska lite då och då som gäller. Leka krig får dom göra på annat håll. Ja det ser bra ut ialla fall. Funktionen på vissa saker ska vi testa i morgon först då kan jag säga om jag är nöjd med det så långt. Jepp finns det täckning så ska det bloggas lite. Tack ska du ha. Sketflyttning på dej då broder.

    SvaraRadera