lördag 12 juni 2010

Jag blir tokig

Dels så är vädret kasst. Men det skulle ju bli bättre. Båten är
jättebra att bo på det mesta funkar men jag har jätte problem med
att få igång min wallasvärmare. Det är en wallas 1800 och jag får
den inte att tända och bli varm. Det är det enda problemet jag har.
Finns det en finurlig själ där ute som är kunnig på dessa apparater
som kan förklara för mej hur man kan kolla om man får fyr på den
och vad jag gör för fel som inte får igång den. Har ni hum om det
slå en signal 070-303 79 18.

2 kommentarer:

  1. Tjenare broder!! Har varit ute och läst på lite olika forum och grejor. Tydligen tar brännaren en hel del stöm när man kör igång den, så dom rekomenderar att du ska motorn igång så du inte får för lite el i tändningen. Sen var det någon som fick hålla inne knappen i över 2min för att det skulle tända.. Får du inte igång den där ute så finns det mycket forum att läsa på när du kommer hem..
    Blir det nåt fiskat i dag eller?? Det är ju lite bättre väder i alla fall =)
    Sketfiske på dig...

    SvaraRadera
  2. Tack Bror för att du googlade lite åt mej. JAg fann länkarna och får kolla upp detta när jag är tillbaka på båten. Motorn har jag alltid igång när jag startar värmaren. Det rådet fick jag från den gamla ägaren. Men tack för det ialla fall. Det blev fiske. Vi fick två för små rödingar som fick simma tillbaka i vättern sen fick vi ett dubbelhugg med sik.

    SvaraRadera