måndag 26 augusti 2013

Ny dag nya möjligheter

 
Så har såg det ut på torsdagskvällen, klockan äe inte mer än 21:00 eller något här. Det är dom här molnen som skapade en jäkla massa regn på kort tid här i Odensvi på kvällen. Men som tur är så gick det över på någon timme och sen vart det inget mer.

 
När man vaknade upp på morgonen så var det klarblå himmel och allt var klart för ett nytt ä'ventyr på Kyrksjön. Denna dagen visade upp sej från sin vackra sida vad det gäller vädret men vad det gäller fisket så var det trögt. Vi fick var sin gös denna dagen och då fiskade vi bara fram till tre för sen var jag tvungen att packa ihop och bege mej hemmåt då jag hadde andra åtagande på lördagen.

 
Då har man packat ihop och är på väg hemmåt, de två fiskedagaran jag hade gav bara 8 st gösar och 1 abborre samt en gädda. Jag är rätt nöjd ändå, det är inte lätt att komma till ett helt nytt vatten och tra att man ska hitta rätt direkt. Men några dagar till vid det vattnet så kanske man kan hitta dom. Nästa gång så ska jag ha med mej spö så jag kan ankra upp och lägga ut några gömete fram på kvällningen för att se hur det funkar. Ska även ha med mej så jag kan rikta fisket efter lite abborre. Men det var en lite resa under min semester, nu är det 1½ vecka kvar av den så jag får se vad det blir. Skulle tippa på att jag ska göra ett försök på gädda i Hästsjön någon dag samt ett försök efter abborre i Sjunnnarydssjön en dag, ska även kolla om Ryssbysjön har öppet och då förlägga en dag där.
 
 
Håller ju på att fixar lite med trollingbåten med, skulle ju fixat det mesta i helgen men det blev lite andra planer så jag får försöka till helgen som kommer samt några kvällar. Fästet till elwinschen är i alla fall målat nu, och jag väntar på att det ska torka så jag kan borra ett hål till som jag glömde när jag byggde det.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar