onsdag 8 augusti 2012

Äntligen semester

Bilden är från Flugor.se



Då bär det av mot en semester i Jämtland på fredag. Det blir än en gång Hårkan & Långans jakt och fiske camp som vi åker till. Ägarna Kenneth & Liz sköter den campen med bravur så vi finner ingen annledning till att inte åka dit, vi blir alltid väl bemötta. Så när jag ringde här om dagen för att kolla hur de hade det och hur de mår så får man svaret att det är bra och det blir roligt när ni kommer upp. Sen satt vi och pratade om ditt och datt. Då talade jag om att mitt Sierra flugspö behagade att säga upp bekantskapen med med mej under vår vistelse V 26 i år och att jag varit och provat ett Sameo klass 5 hos Sussi stridh. Hennes blogg hittar ni HÄR. Så jag talade om det för Kenneth att jag var sugen på ett sånt och fick då till svar att det fixar vi. Så när jag kommer upp dit på lördag så ligger det ett komplett set Sameo flugspö med rulle och allt vad det innebär och bara väntar på mej. Det är sånt som kallas service och som gör att jag gärna återvänder år in och år ut. Vi kommer att åka på fredag men tar vägen över Kil i Värmland för att titta på rally och sen blir det raka vägen upp till Jämtland. Vi planerar att vara en vecka eller en och en halv. Men Kenneth vill att vi ska vara två så vi får se eftrer en vecka sen tar vi dagen som den kommer. Ni kan ju följa med här på bloggen från söndag så får vi se hur det är med uppdateringen. Det är lite si och så med telefon täckningen där uppe. Väl mött i Jämtland där varje flugfiskares dröm kan bli sann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar