söndag 3 juni 2012

Allt för en kvinnas skull


Då är Teckla äntligen klar. Det som återstår före avfärden är att sätta dit kapellet och packa båten. det ska göras i morgonkväll. Sen blir det avresa onsdag förmiddag vid 9-10 tiden någon gång. Det har varit långa dagar och helger nu det sista. Men här står hon stolt och vacker. Mycket tvätt och vaxning har det varit men nu är det gjort och jag älskar henne än. Nu ska vi ut på ännu ett äventyr Teckla och jag, på onsdag styr vi ner mot Hasslö och ska kolla om det finns några uppväxare kvar. Med på resan följer min ständiga vapendragare och gast Patrik "Salmonizer" Levisson och en annan god vän Morgan Lärnesand. Tillsammans likt de tre musketörerna ska vi äntra havet tillsammans för att försöka få ta del i havets silver. Vi är väldigt sena ner, men för mej är det bara ett äventyr att få komma ut på havet. Får man en fisk blir det en fin bonus. Jag har fått låna lite saker av Team Gessse som även kommit med lite goda råd. Fantastisk hjälp har jag även fått av Team JOJ och Willes-Fishinig samt av Team Levin. Tillsammans har dom rätat ut många frågetecken för mej. Nu är det bara upp till mej själv att försöka köra på några silvertorpeder. Jag ser med tillförsikt fram emot denna resa och äventyr och börjar räkna ner timmarna innan det är dax att koppla för dragbilen och ge sej iväg. Tack ALLA som hjälpt till för att denna resa ska bli av. Ett särskilt tack riktar jag till min underbara far som ställt upp och gnott ocgh fejat, sågat och skruvat samt oljat och målat trä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar