torsdag 6 januari 2011

Beställt


Har beställt en lärobok om VHF så nu blir det till att plugga som aldrig förr ska försöka få mitt vhf certifikat innan februari är slut. Man kan ju inte ha en dyr radio i båten när man inte får använda den. Det finns ju för bövelen inga kurser innom rimligt avstånd och skulle det finnas så finns det inga deltager som vill gå den då. Så jag fick ett gott råd av sjöskolan att beställa boken plugga själv och kontakta en som har rätt att utfärda certifikaten och gör provet hos denna. Så det är precis vad jag har gjort nu. Hoppas den kommer på fredag så man kan börja med den. Sen ska jag leta rätt på en som kan skriva ut mitt VHF intyg. Ska även försöka ta mej ut på vättern på söndag med. Hoppas det mojnat lite till dess och att det inte snöar för mycket då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar