torsdag 23 september 2010

Säkerhet


Har idag varit på Rusta och införskaffat mej tre stycken automatiska flytvästar som jag ska ha ombord på båten ifall någon kompis vill följa med och fiska någon gång. Då slipper dom själva gå och köpa sej en väst för att kanske vara med en gång eller två. Dom var billiga endast 175 kr styck kostade dom så jag tyckte att jag hade råd. Så hedan efter så är det flytväst på när båten lämnar kajen. Sen så är det på G att fiska några sista helger i Gränna med för om två till tre veckor så får man förhoppningsvis reda på att man fått en plats i Hästholmen där båten ska ligga över vintern. Men denna helgen så beger sej jag och Patrik (Team Salmonizer) oss ner till Mörrum och ska försöka flugfiska upp en lax eller havsöring. Vi kommer att åka i morgon och komma hem på söndag. Sen får man ställa in dom prylarna och konsentrea sej på laxfisket i Vättern. Jag ser fram emot det och hoppas att det blir fina helger framåt nu. Sk ta hem båten en sväng med innan den landar i Hästholmen för att bygga om den lite så den tål vinterklimatet och allt blött som kommer att bli. Ska ersätta dynorna med lock och halkskydd samt fixa till länspumpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar